François is 39. Muriel is 22... He's married, with a child, and lives comfortably... She is single and unattached... They meet by chance... He wants her... She resists... Gives in... Latches on to him... There's a name for it: adultery. Adultery with all its fleeting joys, rare moments, creeping jealousy, open conflicts, stolen pleasures, tears held back, tears shed. Filmed in the "first person" subjective camera, without secondary characters or subplots, "The Forbidden Woman" is the anatomy of a passion.
"The Forbidden Woman" is an unusual, disturbing and totally unique movie. I was scared, of course, of shooting the whole thing with a subjective camera without any characters other than myself and his voice. It's a film with one face and two voices. But it's above all a story, firstly of desire, then of love and finally of passion. It's the X-ray of a passion. A exhibition of feelings, not necessarily the finest ones." (Isabelle Carré)