The day before he becomes forty, a man announces to his mother that he will not go to the traditional Sunday lunch at aunt Éliane. What provokes a small scandal because he has never missed a family gathering. He likes then to dream that he returns finally towards the only love of his life, a girl met on a beach when he was seventeen years old and whom he never went to find. Until this day.