Chloe, a young woman, is going on holidays. She entrusts her beloved cat to Madame Renée's care. But Madame Renée lost Chole's cat. Chloe starts searching the neighborhood... This is the pretext for the exploration of a quarter of Paris and his inhabitants.
"Everyone's looking for someone... something... and their cat ! It's such a silly, lovely idea : that someone losing their cat can practically revolutionise a neighbourhood, change the lives of a girl lost in the crowd and people of two generations; one searching for its memories and the other which doesn't give a damn; and make a film as light and entertaining as a fairytale. It's a ramble through the streets of Paris, meeting people and places along the way. For instance the scene with the down-and-outs : they were there when we arrived, exactly where we wanted to shoot. Instead of asking them to move, Cédric asked them to join in ! The meetings in the film were as true as those outside it. And Cédric's way of looking and wanting were so rich and generous that he swept us all along with him, and so simply. Every scene comes across as perfectly natural and obvious; in real life. I even wondered whether it would change anything if Chloé didn't find her cat. She would still have found that lightness of being, that thirst for life and cheerfulness which leaves us with a ray of hope for humanity."