Xavier is a 27-year-old Parisian who decides to go to Barcelona for the last year of his university studies in economic sciences. The day he goes to Spain his mother and his girlfriend go with him to the airport. It’s quite clear that Xavier is relieved to leave his mother but sad to be separated form his girlfriend Martine. When he arrives in Barcelona he looks for a place to live and finally finds a flat in the centre which he shares with 6 people each from a different European country. All of them are in the same situation; all of them are studying in Barcelona through the European university exchange scheme, ERASMUS.