Benedicte is 20, It may be hard to define someones as "normale", but we can say that Benedicte has no extraordinary aspirations. She is neither over nor under popular. Laurence is her best friend. And there's Pierre, an old flame whom she still loves, but who doesn't love, but who still loves her. One day, while trying to ditch Paul, she goes into the courtyard of a building and discovers a revolver and a thick wad of 500-france bills, She doesn't know what to do. So, leaving them there, she goes off, buys a handbag, returns, picks up the gun and money and carries them off. From there on out Benedicte will try to exhaust everything possible and impossible to do with these bizarre and cumbersome objects. Finally, when on the brink of no longer knowing what she is even doing, she finds the answer.