City of Pirates tells the story of an impossible love story between a servant, Isidore, and a child murderer, Malo, on a desert island battered by the winds. It is the story of a duel between a little boy, who has run away from home, and a woman who could, or should, be his mother and who, in a thousand ways, harasses, pursues, and tortures him. But, vice versa, it is also the story of the charm that the child exerts over the woman, enough to push her to suicide or slavery. A third character enters the game: a man, Tobi, a murderer who, like the boy, is hiding on Pirates’ Island. Is he not an adult version of Malo, looking for his reflection, which has already aged, so as to destroy it and thereby remain forever a child? All these stories make but one: a free adaptation of Peter Pan.