Otto and Louna keep meeting each morning in the subway. He lives in a public housing appartment with his mother, is unemployed and hawks newspapers on the subway. She's a hairdresser and lives with an old lady always being hassled by the law. One day, fed up with their np-future prospects, they decide to ditch everything. Accompanied by Ali, a young, intellectual immigrant on the run, they steal a car and hit the road. A stork with an injured wing enters their lives, changing everything. It has come from Algeria, trying to find its family. They adopt it, baptize it Muhammed and arrange for take identity papers so it can pass the border into Germany where its parents are waiting.
"Children Of The Stork" is a protest film, free of all constraints, be they linked to the story, production or technical methods... an open film. I felt free to chuck together, in a humourous way, everything that I loved and hated! When I didn't follow my usual narrative style it was like taking a break, giving myself a moment to breathe. I wanted to look at family, militancy and the right to be different from an absurd, mocking angle, and through humor, speak of serious things. Society treats us like babies and gets us to swallow any old rubbish! My stork speaks, like the cuddly toy in children's books! Frankly, who's mocking who? Therein lies protest!