"All the Beauty of the World" tells the tale of a couple, Franck and Tina. He loves her but she can’t love him: the man of her life has just died, and she is deeply depressed. During a trip to Asia, where Tina tries to revive her interest in life, Franck gently takes on the role of guide, traveling companion, and friend. Will Tina finally fall for Franck?