At the height of a summer heatwave, in a small, apparently peaceful village, the inhabitants' daily lives are disturbed by Josef Bousou.
Positif: "The power of its subject, the singularity of the approach, and the actors' conviction are what make this Heatwave a highly commendable film."
Première: "Rather than the resolution of an investigation, Jacoulot is interested in the patient observation of the rise in intolerance amongst apparently respectable people."
Le Monde: "Karim Leklou powerfully embodies the film's lead character, moving and troubling at the same time."