A group of seven people, five men and two women, between 20 and 30 years old, are assailed by Involuntary Convulsive Troubles, commonly know as ICTS.
They lead almost normal lives – they all have jobs, wives or boyfriends, they go shopping, dream, suffer hurts and pain – apart from the abrupt and uncontrollable movements that defigure them and turn them into monstrous beings the time of a blink of an eye, no matter where or when. In this brief lapse of time, their differences become apparent to everyone around them.