Reims, France, 1969. Paul Coutard, an inveterate womanizer and sports journalist at the daily newspaper Le Champenois, decides to organize a women's football match to defy his boss during the newspaper's annual charity fair. His favorite enemy, executive assistant Emmanuelle Bruno, has to help him. Unbeknownst to them, they will put together the first women's football team in France.
Completely in the spirit of the times with its retro etiquette, chauvinist jibes about women, and its 1960s football shirts, Let the Girls Play can be also seen as a “good-old-days” comedy in homage to the texts by Astérix cocreator, René Goscinny.
A touching and amusing comedy with an impeccable cast (Max Boublil, Vanessa Guide), strong subject (male chauvinism), elegant vintage esthetic, and direction that stands out from run of the mill French comedies.