For two years, Gilles (non-smoker-good-cook-perfect-man-who-likes-cats) and Joséphine (endearing-messy-but-charming-young-woman) have been in love.
To not become like her mother, keep her man, and become a responsible adult: Joséphine is going to be put to the test and must cope, with Gilles... in their own way.