A red car crosses the countryside at a brisk pace. Inside, Michel, forty years old. A strange boy with an uncertain future. He has decided to take his destiny in hand since he has found a model seeming his reach. The model? A primary school teacher, Rene Gomez, a hero from of a documentary film who found himself at the Cannes Film Festival. While waiting to go up the steps, Michel, at last ready for his new function, is heading for the school. But he looses himself in the countryside and nothing goes as plans.