Odile is a history teacher in a normal junior high school. She is over forty-five years old. These are two insurmountable flaws as far as François, a brilliant academic who broke up with her without warning two years earlier, is concerned. Denis, a relaxed thirty-year-old, who’s been unemployed for a long time, only manages to maintain a semblance of sociability by indulging Stakhovian sexuality, unbridled and noisy, like a survival instinct. Two neighbors living on the same floor who have nothing in common and who will mutually push each other into respective corners where self-questioning always becomes more painful.