One fall morning, at the bend of a path, a little girl notices a fox. Fascinated to such a degree that she forgets any fear, she dares approach the animal. For an instant, the barriers separating child and animal disappear. It's the beginning of the most amazing and wonderful of friendships. Thanks to the fox, the little girl discovers the secrets and wilds of nature. Then begins an adventure that will her change her life and vision of things - and ours.