Oreste, master of the Roman Empire in the West, attends the coronation of his son Romulus Augustus. He who will be named the last of the Cesars will be henceforth threatened by grave danger.
Despite the protection offered by Aurelius, the commander of the fourth legion, Romulus is captured by Odoacre, chief of the Goths. Taken to the island fortress of Capri, he discovers Cesar’s legendary sword there, the sword marked by the prophecy: “One side to defend, one side to vanquish… Destiny for he who is called to reign.”