In an English Victorian orphanage, Oliver Twist just manages to survive, along with his companions of misfortune. Undernourished, exploited, he’s sent to work in a funeral parlor where, yet again, he’s abused and mistreated. Oliver puts up with it all, but one day he’s pushed too far and flees to London.
Arrested for an attempted robbery that he didn’t commit, Oliver doesn’t betray his gang. His behavior is viewed favorably by his intended victim, Mr. Browlow, who becomes his benefactor. But Fagin and Bill soon exercise their power over Oliver and force him to participate in a break-in at Brownlow’s home. Oliver gets caught up in a series of tragic events that reveal the true nature of the people around him and force him to choose what path his life will take.