In medieval France, young lawyer Richard Courtois leaves Paris for the simpler life in the country. However, he is soon drawn into amorous and political intrigues. At the same time, he is pushed to defend a pig, owned by the mysterious gypsy Samira. The pig has been arrested for the murder of a young boy.