Sam and Stéphane, two childhood friends, conceive, with a passion, top-of-the-range skis. Faced with strong competition, their business is endangered. To save it, they launch a crazy undertaking to qualify Sam for the Winter Olympics, competing under the flag of his father's home country of Algeria. Apart from the sporting feats Sam has to cope with, this improbable challenge will push him into reconnecting with his roots.