Amal and Samir have decided to celebrate their twentieth wedding anniversary in a restaurant. On the way there, they evoke their Algeria: Amal through the loss of illusions, Samir out of the need to put up with it.
At the same time, Fahim, their son, and his friends Feriel and Reda wander in an Algiers which little by little closes in on itself.