It’s the story of a few powerful men and the war that they wage. It’s a story about today’s princes who settle scores via the stock exchange and high finance deals.
It’s the story of a son caught up in the thick of a financial struggle between two businessmen – an inheritor and two kings – which also involves a chamberlain, a madman and a brute.
Jurrieu, adoptive father of Léonard, controls an industrial armaments company. Hammer, boss of a large international distribution network, has had his eye on Jurrieu’s company for a long time. Léonard, champing at the bit to take on more challenging work, is tired of being kept in the background by his father. He becomes the pawn in a setup concocted by the unscrupulous Hammer. Léonard gets caught in the trap, but the outcome is nothing like Hammer had in mind. Léonard will destroy himself rather than give in to his father’s rival. Confronted by extreme situations, he discovers that he is a son while becoming a man.