In the sixties, a small, whimsical and dreamy boy falls madly in love with Jessica, a small girl equally as special. But the adults don't like it when children love each other like grown-ups... Because of what Gil has done to Jessica, he is sent away to a children's home "Les Pâquerettes," a special establishment for "problem" children. In this closed universe, Dr. Nevele and Edouard, a young intern, will try to tame him using diametrically opposed methods. But can Gil play the game of seeming to be normal, give up being himself, forget his first and greatest love?