In the early fifties, on the shores of a lake wedged between France and Switzerland, a handful of characters, seemingly suspended in time byt the holiday atmosphere, meet, clash, fall into friendship and love. Why is Victor Chmara hiding behind this unlikely identity, and what he is afraid of ? Who is this Doctor Meinthe, nicknamed Queen Astrid ? What does the luminous young Yvonne, always flanked by her German dog, live on ? Why is it so important for her to win the Houligant Automobile Elegance Cup ? How to summarise a story woven charming naïvety ? It is above all a question of desire, made more intense by the shy outreach of the characters. Which is why "Yvonne's Perfume" may well be a romantic film, but also a mysterious and sensual one.