Like every morning, François Echeveria, a bailiff, should have been able to carry out his daily property seizure, issue Villon in Montigny with a summons, and return home to his disastrous love life. But, on the day of the commemoration of 9/11, fate decides otherwise, putting Mohand, an impoverished father, and Salem, his wild son, in his path, who, due to a misunderstanding, kidnap him.
François, Mohand and Salem: three men blocked for 24 hours on the seventh floor of a social housing high-rise surrounded by officers of the riot squad who mistake them for terrorists.