An Easter weekend in a country town. On duty at the police precinct, lieutenants Françoise Ruiz and Clémentine Arpinon are dealing with day-to-day matters. The ad hoc boredom arouses tension between these two women whom have very little in common. An intervention for disturbances of the peace at night gives them a chance to go beyond confrontation.