Juliette, twenty five, a rather beautiful and Jewish brunette, an ordinary life with a stable job, a very busy social life. Everything seems to be going well for Juliette, except that she is single. For five years! Behind the appearance of an assumed celibacy, Juliette undergoes family pressure, and other people's opinion, and falls deeper and deeper into pessimism where the incomprehension mingles with the fear of being cursed and to never see, one day, her prince charming arriving.