Duarte, a visually impaired fifty-year-old, sets out to look for Leandro, his Cape Verdean friend. Despite the heat of a Lisbon summer, Duarte wanders through the streets of his neighborhood, but no one seems to have seen or to have even known Leandro. Duarte's investigation will lead him deep into the night, and will ultimately reveal his secret.