The film tells the quite exceptional story, in October 1806, on the eve of the Battle of Jena, of the incredible and extraordinary meeting of three exceptional beings: a conqueror of space, the emperor Napoleon Bonaparte; a conqueror of sensibilities, the composer Ludwig van Beethoven; a conqueror of the intelligible, the philosopher Georg Whilelm Friedrich Hegel, who will engender examinations of and reflections on history and time.