Nabulio wakes up with a start and dashes out of his house to participate in an underground Corsican patriots meeting. On this particular night, he witnesses the implementation of a plot against an intendant sent by the kind of France. He'll realize that all his childhood beliefs and hopes do not correspond at all with the future that lies ahead for him.