Joel is a painter. In hiis provincial workshop, one summer morning, his decides to make a series of outdoor paintings. He plants his easel towards a landscape that he knows so well. During three days, his work will be dictated by the nature that surrounds him and ponctuated by encounters at the same time boring and unexpected.