The year 2000 stages a collection of archetypes of the globalization: the careless consumer, the chinese social Dumper, the Amazonian land-clearer, the American over-indebted person, the inconsistent trader, etc. All these characters, at the same time derisory and symbolic, are mutually going to shout each other, to blame for troubles which they undergo and to apologize for the damage which they provoke.From offices of the City to the factories of the Guangdong, the markets of Lagos and Beverly Hills's villas, this continual coming and going is going to draw little by little the crazy escalation of the globalized economy.