Attila's Garden stages the wanderings of a walker. Conversing with the most diverse interlocutors, he discusses with them the fates of a world deprived of its foundations. Could we abolish the family, trade or the State? In the crossing of ethnology, Jacques the fatalist, from Saint Antoine to Flaubert or the wildest utopias, Attila's Garden proposes a subjective dive into the whim of the possible.