In her bedroom, Marie wakes-up. She is alone, she is twenty-three, she has just been born. For the first time in her life, she will open her eyes and discover the world around her. Through the experience of her senses, Marie will look for herself, build herself, up to talking. And the first eord she pronounces will condition her forever.