Sunny and the Elephant takes place in the virgin forests in Northern Thailand. Sunny, a teenager, dreams of becoming an elephant driver, but Boon, his elderly master, refuses to give him a chance. Added to which, the mechanization of the timber industry obliges the elephant drivers and their elephants to leave the forests. All that’s left for them to do is to go to Bangkok. There, they live off begging from tourists who feel sorry for these elephants left to wander in the urban jungle.