Maria doesn't know it yet, but a terrible curse has been cast upon the family. From secrets to mysteries, the intrepid young girl plunges into an adventure that will cast her into the heart of a secular prophecy. Moonacre and its magic creatures are in danger. Their fate and that of the two families are in the hands of a princess who must accomplish the most fascinating of destinies.