When the German propaganda ministry wants to send him to Berlin for a series of concerts, he senses imminent danger and decides to flee to Switzerland with the help of one of his admirers, Louise de Klerk. He travels to Thonon-les-Bains, on the bank of Lake Geneva, with his pregnant wife Naguine and his mother Negros. But their escape is more complicated than anticipated. The three of them end up plunged in turmoil of World War 2. During these difficult times, Django Reinhardt remained an exceptional performer and composer, who resisted with his art and his sense of humor, constantly seeking a form of musical perfection.