1971, Delphine is twenty-three years old. A farmer's daughter, she comes to Paris so as to be financially independent; she dreams of running her own farm, something unthinkable for a woman to do at this time.
Carole is a Parisian. She's thirty-five years old and lives with Manuel. She's actively involved with the beginning of the feminist movement. When Delphine and Carole meet, their love affair turns their lives upside down.
But Delphine is obliged to return to the family farm. Carole follows her. Once there, they'll have to cope with another reality.
Le Monde: "The love story between Delphine and Carole is brought to vibrant life by the two magnificent actresses who play the characters: Izïa Higelin and Cécile de France. Employing their bodies with an infinite grace, they symbolize wonderfully the desire for freedom that swept through France in the 1970s."
Première: "Impulsive and physical, sun-drenched and tragic, carried along by two uninhibited actresses in a state of grace."
Libération: "The film, clearly highly personal, conveys the blossoming of feminist movements full of militant hymns."