Kanun: an ancestral, merciless Albanian code. The article 864 says: you will avenge the death of a member of the family by the death of the murderer.
But the article 602 imposes to respect and to protect your guest as your own child. And this evening, Adil agreed to accommodate Johan, one of his hired men, while his elder son has not yet returned home.