Twenty-year-old Zico is a guy ready for anything. Half-loudmouth, half-romantic, he fantasizes about a sailor career. The Young One is the story of his first sea crossing, from Le Havre to Luanda, on board a rundown cargo ship, run by no-hopers. He quickly becomes disenchanted. It is the story of a stubborn dream, the journey of initiation from adolescence to adult life.