Emilijan and his younger brother Stanko are bound by a secret that forced them to leave their country. Today, Emilijan is perfectly integrated into life in France. He works in Brest's port town and has a relationship with Gabrielle. On the contrary, Stanko lives in the past and hopes to return to his hometown.