Philippe, about thirty, discovers that he is becoming bald. For this backward adolescent musician, the loss of his hair is a real disaster. When he asks his dermatologist how much time he has left, this one tells him that only his father detains the answer to this question. Indeed, men of the same family become bald generally at the same age. Philippe thus undertakes the journey to province to know more about the baldness of his father and consequently on his.