Retired special agent Bryan Mills sees his quiet life turned upside down when he is wrongly accused of murdering his ex-wife in his Los Angeles apartment. On the run and hunted by Detective Frank Dotzler, Mills is forced to employ his "particular set of skills" one last time so he can track down the real killer, prove his innocence, and protect the only loved one he has left—his daughter.