François is a young French literature teacher of a class of teenagers in a rough school. He doesn't hesitate from engaging in stimuating verbal battles with Esmeralda, Souleymane, Khoumba, and the others, as though language itself were truly at stake. But learning to understand democracy can sometimes entail real risks.