Just a few weeks before elections the outgoing President of the Republic, Jean-François Vanier is at the lowest in the polls. Leader of the most powerful right wing party he is trying to find a mainstay. He decides to win to his cause Robert Bergman, a left wing politician and an iconic figure of French politics, who has retired in a small village in Gers, a region in the south west of France.