Désiré Loncle, fortyish, has everything to be happy : a beautiful blonde in his life, the gift of a formidable satirical eloquence, and the job of film critic. Moreover his dog is called Brad Pitt. But it all goes horribly wrong: during the evening of July 13th, his yuppie blonde dumps him.