Laid off from his job, Vincent, a business consultant, thinks up a new fictive job for himself in Geneva. In a bind financially – for although he’s not earning he’s got to appear to be – and increasingly obliged to fake work, Vincent falls into his own trap. Lying to family and friends then becomes a full-time occupation.