One evening, out of curiosity, he rifles through her belongings and discovers a story that excites him. It’s about Judith’s father, a revolutionary back in the seventies who died in combat in South America. Julien decides to turn it into a novel without letting Judith know. When he shows her the manuscript she feels cheated, betrayed. She forbids him to publish it and breaks off with him.