An African griot recounts the world’s creation. A tall story like every tale. But this is a real story since it relates our past. The birth of the universe, the formation of the Earth, the appearance of life, the emergence from the waters, the conquest of the earthly paradise… a frantic and eventful saga unfolds before our eyes. This flamboyant Genesis, both modern and timeless, is “played out” by the direct descendants of those who experienced it : the animals.