On a deserted and wild beach, in the hot light of sunsun, a romantic girl reads a comic strip about Broceliande. Suddenly, a timeless voice calls out to her: Merlin the Wizard. Merlin who, conversing with her, is going to tell her the story of these mythical and legendary places. But where ends the dream and where begins reality?