A man is making a film. He hires a female casting director to help him find his leading actress on the streets of Paris. Young actresses or passengers from Saint Lazare train station are confronted with this man of the camera who listens and speaks.
"We began by making an in-depth study of mass transit locations at sunrise and sunset. The most crowded times are between 7 and 9 a.m. and 5.30 and 7 p.m. around the winter solstice. The crew were lying in ambush from first light to film the crowds. Raymond on camera, the two actors Sylvie and Luc, and Claudine and Jonathan on sound.
We tried to capture the natural sound of the city in all its richness: its different acoustics, the diversity of its sources and the wealth of its noises. The sounds of train engines, footsteps, passing motorbikes, snatches of conversation, whistles, drowned out by echoes or picked out in isolation, are heard in the same balance as they are in real life."